Урок №3

Тема уроку. Використання адресної книжки та списків розсилання. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Практична робота №1
Мета уроку:
Навчальна: Сформувати в учнів навики роботи з адресною книгою та списками розсилання.
Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, просторову уяву, збагачувати мовлення учнів; розвивати в учнів інтерес до предмету, інформаційну культуру та вміння аналізувати та робити висновки.
Виховна: Виховувати коректність і тактовність при електронному листуванні; прищеплювати навички самостійної роботи

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ.

І. Організація класу до уроку
Перевірки наявності та готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою для проведення уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-         Які стандартні папки існують у поштовій скриньці на поштовому сервері? Поясни призначення кожної.
-         Які розділи в службовій частині електронного листа є обов’язковими для заповнення? Чому?
-         Які дії можна виконувати з електронними повідомленнями?
-         Чи можна записати в полі Кому при заповненні бланка електронного листа кілька адрес?
-         Чим відрізняються дії Відповісти і Переслати при електронному листуванні?
-         За якими ознаками можна визначити, що до електронного листа було при­кріплено та надіслано файл? Як переглянути вміст вкладеного файла
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«А чи знаєте ви, що…»
Дослідження англійських учених глибоко шокували лінгвістів. Виявляється, абсолютно неважливо, в якому порядку розташовані букви в слові. Головне, щоб перша і остання були на своїх місцях. Що стосується всіх останніх букв, то вони можуть бути поставлені в повному безладі – все одно ми прочитаємо текст без проблем.

У словах всі букви переплутались, вам треба правильно прочитати електронного листа.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
На  сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимося  основними правилами безпечної роботи в Інтернеті при електронному листуванні.
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування
Як користуватися адресною книгою та створювати списки розсилання?
Роботу з великою кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно. Доцільно скласти список людей, з яки­ми ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до адресної книги. Адресна книга призначена для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. У разі потреби можна внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.
Для роботи з адресною книгою призначена вказівка Контакти. Записи, що додані до адресної книги, можна переглядати, редагувати та видаляти. Для створення нових записів в адресній книзі викорис­товують вказівку Додати контакт.
Коли адресна книга заповнена, то можна замість введення елек­тронної адреси в полі листа Кому або Копія скористатися списком адрес, що розкривається. Адреса, вибрана з адресної книги, автома­тично вставиться до заголовка листа.
Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адре­сатам. Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в гру­пи під одним іменем, а потім за допомогою однієї вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.
Що передбачає етикет електронного листування?
Більшість користувачів, які проводять в Інтернет досить часу, сприймають електронну пошту як щось дуже природно. Вони вже не дивуються чаклунству, яке переносить повідомлення за долі секунди на край світу.
Електронна пошта це засіб, призначений для обміну інформації між користувачами. Щоб користуватися нею, вам потрібно створити поштову скриньку з певною адресою, на яку  будуть приходити листи.
Що ж таке етикет? Та чи існує він в Інтернеті?
Етикет електронного спілкування -  це неформальний кодекс поведінки, за яким регулюється спілкування між користувачами
Як ввічливий співрозмовник, та людина, яка не хоче ділитися своєю інформацією зі сторонніми людьми ви повинні дотримуватися певних правил.
1.Уважно стежите за тим, що стоїть в полі Кому, перш ніж відправити лист. (інформація яку ви вкладаєте в електронний лист, може потрапити не до того адресата)
2.Тема – це декілька слів, що коротко повідомляють, про що лист. Тема листа видно до відкриття листа, поряд з датою і відправником. Рекомендується завжди заповнювати це поле.  Тема листа має бути по можливості змістовною і унікальною.(листи без теми, або з рекламою - є спамом, та можуть містити віруси)
3. Розбивайте текст на логічні абзаци. Ставте пропуски після розділових знаків. Перевіряйте помилки. Не забувайте про підпис. (це допоможе одержувачу якісніше обробити отриману інформацію, та говорить о вашій освіченості)
4. Не відкривай листи від незнайомців та стороннього змісту
5. Не відсилай свої дані, копії документів, номера телефону, відомості про родину та інше невідомим адресатам, та не переходь по незнайомих посиланнях
6. Не відповідай на листи з погрозами та провокаціями
7. Листи, що викликали підозру - видаляй до папки Спам.
8. Важливу інформацію відправляй у архівах з паролем, який буде відомий лише відправнику та одержувачу.
9. У будь-якому випадку повний розмір листа не повинен перевищувати 1МБ, і перш ніж слати такі великі повідомлення, потрібно заздалегідь погоджувати це з одержувачем
10. Не відсилайте без попередження програми.
Це головні правила, які ви повинні запам’ятати та дотримуватись, при спілкуванні через електронні листи.
Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики
Яких правил слід дотримуватися для безпечного
електронного листування?
Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спа­му, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що над­ходить без згоди користувача.
Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:
не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.
Як можна впорядковувати листи в електронній скриньці?
Електронна скринька на будь-якому поштовому сервері містить на­бір стандартних папок, наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін. Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені папки аналогічно до структури папок на дисках.
Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування папками. При цьому можна ство­рювати нові папки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів.

VI. Фізкультхвилинка
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
VII.    Робота з підручником
Ст. 28 Короткий конспект
VIII.    ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК
Робота за комп’ютером.
Інструктаж з БЖД


IX.           ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування.
1.     Для чого використовують адресну книгу? Які переваги її використання? Де в житті ти користувався адресною книгою? Де в житті ти бачив, як використовується адресна книга?
2.     Порівняй роботу з адресною книгою на електронній пошті та адресною книгою в мобільному телефоні.
3.     Як створити групу контактів? У яких випадках зручно користуватися група­ми контактів?
4.     Що таке етикет електронного листування? Як бути ввічливим при корис­туванні електронною поштою? Чи завжди потрібно починати лист із звер­нення й завершувати подякою?
5.     Для чого в електронних листах використовують смайлики?
6.     Які небажані листи ти можеш отримати електронною поштою? Яких правил слід дотримуватися, щоб робота з електронною поштою була безпечною?
7.     Для чого створюють нові папки в електронній скриньці? Як перемістити листи до створеної папки?
X.    Домашнє завдання

Проаналізувати ст. 18-33 (Підручник за авт. Ривкінда Й.Я.)
Проаналізувати ст. 20-34(Підручник за авт. Н.В. Морзе)



Комментариев нет:

Отправить комментарий