Урок №24



Тема. Правила запису формул у табличному процесорі. Копіювання і переміщення формул. Поняття про модифікацію формул при копіюванні. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max
Мета навчальна: сформувати поняття формули, розглянути правила введення формул, види помилок під час введення формул і способи їх усунення, пояснити правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах; модифікацію формул; навчити виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції;
розвивальна: розвивати логічне мислення, формувати вміння узагальнювати інформацію, застосовувати знання, вміння та навички в різних ситуаціях;
виховна: зміцнювати бажання учнів мати глибокі знання, виховувати відповідальність під час виконання завдань.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення:
Хід уроку
І. Організаційний етап
·                   привітання
·                   перевірка присутніх
·                   перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учні називають сфери застосування табличного процесора.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя
Формула – це вираз, який задає операції над даними в клітинках електронної таблиці та порядок їх виконання.
Починається формула зі знаку = і може містити числа, тексти, посилання на клітинки і діапазони клітинок, знаки математичних дій (оператори), дужки та імена функцій.
Під час уведення формул потрібно дотримуватись таких правил:
1)    для позначення математичних дій використовуються такі оператори:
+ – додавання                                 - – віднімання
*  – Множення                                / – ділення
^ – піднесення до степеня               % – знаходження відсотків
2)    у формулах не можна пропускати оператор множення;
3)    пріоритет операцій збігається з порядком виконання операцій, прийнятим у математиці, з окремими винятками;
4)    операція знаходження протилежного числа має вищий пріоритет, ніж операція піднесення до степеня (в табличному процесорі значення за формулою =-7^2 дорівнюватиме 49, а не -49, як у математиці;
5)    у формулі =7-7^2 значення виразу буде як математиці -42
6)    для обчислення відсотків від числа потрібно виконати множення числа на ці відсотки, увівши після кількості відсотків знак % (=200*25%)
7)    для того, щоб змінити порядок виконання дій, використовують круглі дужки;
8)    у формулах використовують лінійний запис виразу.
Робота з підручником: § 4.4, 4.5 с.167-180 (Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко та ін.).
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
1)                Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)                Інструктаж учителя.
3)                Практична робота за комп’ютерами. Підручник Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко та ін (виконати вправи 1,2,6 ст. 117-119, вправи 1, 2, 7 с.123-126)
На малюнку наведено приклад обчислення середнього балу учня за рік у вправі 2 с.124

4)                Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
Кожен учень записує свій результат засвоєння теми, щоб використовувати ці знання на практиці.
За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникали під час роботи.
VІІI. Домашнє завдання

Автор підручника
Параграф
Номер завдання
Н.В. Морзе, О.В. Барна та ін.
27 с.197-208
Завдання 2 (Працюємо самостійно) с.206
Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко та ін.
4.4, 4.5
Завдання 3(г, е), 4(г, е) с.175

ІХ Оцінювання роботи учнів

Комментариев нет:

Отправить комментарий